Simply me, a Swede in LA

It's so simple to be wise. Just think of something stupid to say and then don't say it.

Sunday, October 15, 2006

Healthy: Not as good as you might think...

I was working with a customer today and as usual somewhere in the smalltalk between what jeans makes your butt look better and that dress is so gorgeous, we were talking about that I want to be an actress (in LA the rule is: mention your career goal to EVERYBODY, you never know who can help you get there!) and she asks "you have an accent, where are you from?" Of course, everybody asks me that since appearently my accent is very noticable. I tell her I'm from Sweden and she says "I thought so, you look very healthy". Ouch!

For you who aren't familiar with Hollywoodtalk: Healthy = Fat (well, not fat fat but bigger than your regular run-in-the-mail actress)
Now I know I'm no Kate Bosworth/Nicole Richie/Rachel Bilson (nor do I wanna be, don't get me wrong) and sure I have my "fat-days" but overall I'm quite content with my body (OMG, a girl said that?? Feel free to disagree...) but let's look at the statistics; Rachel Bilson, Jessica Alba,
Scarlett Johansson and Kate Bosworth have all lost quite a bit of weight since their "big break".

People (incl. myself) might say that they're not gonna fall for peer-pressure, become a stick-figure etc. but the truth is:
Nobody wants to be considered the "healthy" one in Hollywood.

11 Comments:

  • At 00:31, Anonymous Anonymous said…

    hej,
    gillade klänningerna du köpt från Wet Seal, skulle vilja ha en svart i storlek Medium. Försökte beställa en, men om jag fattade rätt måste man bo i USA för att få det hemskickat.

    Skulle du vilja hjälpa mig?

    Mvh
    /Tone

     
  • At 00:58, Blogger Mim said…

    tone: sjalvklart! den totala summan (inkl frakt till sverige och skatt) blir 230 SEK. Ar det ok med dig? Bestaller sa fort jag far svar :)

     
  • At 03:40, Anonymous Anonymous said…

    ja! det är ok för mig! hur skall jag överföra pengar till dig?

    du kan maila mig på blogging2006@gmail.com om det är lättare!
    /tone

     
  • At 04:26, Anonymous Anonymous said…

    Hallå där! jag har mailat dig ang KJL äpplet (snyftisen@hotmail.com) men har inte fått ngt svar, så jag tänkte att din mail kanske strular igen?
    /Silla

     
  • At 05:27, Anonymous Anonymous said…

    Men vad sjukt att det egentligen är så. Herregud du är inte det minsta tjock. Och vad menade hon, att alla svenska tjejer är "healthy"? Hehe Förresten, har du fått nåt trevligt på posten nyligen? Kramar

     
  • At 07:05, Anonymous Anonymous said…

    För det första så har jag svårt att tänka mig att du bryter speciellt mycket, med tanke på hur väldigt amerikanskt du uttrycker dig i skrift!

    För det andra, du är ju SMAL, så kanske menade hon verkligen healthy som "utstrålning, vacker hy" och liknande?

    Och sist, hoppas du inte faller för den extrema smaltrenden. Men du verkar vara en för smart tjej för att göra det! =)

     
  • At 10:29, Blogger Mim said…

    silla: Men oj, ska kolla i skrapposten genast!

    muym: Jag vet, det kanns helsjukt! Man kampar ju hela sin tonarstid med att forsoka acceptera sin kropp och nar man val gor det sa kommer den repliken liksom...josses! Bara rakningar pa posten an sa lange men nu fick jag nat att se fram emot ;)

    alinde: Tack, det roliga ar att min man inte hor brytningen alls (fast han ar val van) men verkligen ALLA pa jobbet hor den...jaja. Jag hoppades kanske ocksa pa att hon menade typ "glowing skin" eller nat tills hon tillade att "Sa manga smala skadisar pa bioduken nu, men den nya generationen kanske ser ut som du, med lite kott pa benen liksom" Vad sager man? Um...Thanks?

     
  • At 12:12, Anonymous Anonymous said…

    hur fixar vi betalningen, du kanske har ett svenskt bankkontornummer?
    /tone

     
  • At 06:46, Anonymous Anonymous said…

    Hej du! Jag undrar också lite över Kenneth Jay Lanes smycken... Hur mycket kostar den röda jordgubben resp. det jadegröna äpplet? Vill sååå gärna ha båda dessa, men de är så dyra här i Sverige... :( Om du har tid/lust/ork att hjälpa mig så betalar jag givetvis för besväret... Vänligaste hälsningar, Diana (diana_ferm@hotmail.com)

     
  • At 06:48, Anonymous Anonymous said…

    Tack för en härlig blogg förresten, kikar in nästan varje dag! ;)

     
  • At 06:51, Anonymous Anonymous said…

    Oj... såg precis att du föredrar att man kontaktar dig via mail ang. KJL-smyckena... Sorry! Mailar istället! ;)

     

Post a Comment

<< Home