Simply me, a Swede in LA

It's so simple to be wise. Just think of something stupid to say and then don't say it.

Friday, February 02, 2007

Shopping for Buffy


Today Sarah Michelle Geller and her PA came in, Sarah is supernice but my god she talks fast!

Sarah: Canyougetmethisdressinblackinasmallplease?

Me: Sure, I'll go get it for you.

S: Andalsocanyoushowusapairofmensjeansstraightlegdarkswashsizethirtyfour?

M: Yes, of course, let me pull a few pairs for you to look at...

S: OhIsohavetogolookatshoesafterthiswhatkindofshoesdoyouthinkwouldgotwiththatdress?

M: Umm, maybe...

S: Okletmetrythisonandgetthejeansandthenwecangothankyousomuchforallyourhelp!

M:???

Well, it's not everyday you get to help SMG zip up her dress and pick out jeans for Freddie Prinze Jr. Hey, I had my hands inside his pants ;) hehe... yeah, I'm silly...

Oh yeah, Calista Flockhart dropped by again today, nice as ever :) I love my job!

10 Comments:

  • At 00:22, Anonymous Anonymous said…

    I love your job too ;-)

     
  • At 05:54, Anonymous Anonymous said…

    hej jag kommer från sverige och ska till LA snart, tänkte bara höra vilka shoppingmåsten som gäller därborta med inte allt för dyra priser! N¨ågra tips? Tack på förhand

     
  • At 07:43, Anonymous Anonymous said…

    silly??? inte.. du vet la för fan hur jag e??

     
  • At 21:31, Blogger Mim said…

    sandra: Good to hear :) inte hel fel va?

    ida: Kolla in min LA-guide har pa bloggen (skriven den forsta juni), dar finns lite allt mojligt :)

    vicki: I know you ;) Puss!

     
  • At 11:08, Anonymous Anonymous said…

    Nej nu skojar du! Fattar du att Freddy Prinze Jr har varit min drömkille sen jag var typ 15 år gammal. Snacka om silly..haha. Jag hade darrat om jag hade snackat med honom. Jag är gryyyymt avis just nu. Har lust att åka till LA och hänga i din affär och vänta på kändisar. =)

     
  • At 12:19, Anonymous Anonymous said…

    Roligt :) Spännande jobb!

     
  • At 19:20, Blogger Mim said…

    muym: Haha! Jag har alltid undrat hur jag skulle reagera om nagon jag verkligen beundrar eller varldens snyggaste kille (typ Christian Bale *l*) kom in, snacka om darr i knana! Alla andra celebs kanns bara som vilka som helst, bara att man kanner igen dem liksom :)

    moi: Tycker jag med :)

     
  • At 01:39, Anonymous Anonymous said…

    Åh va kul! Roligt att få se hur de där människorna är i verkligheten! Vill också jobba på Fred Segal...=) Hur fungerar det förresten att vara svensk där borta? Är folk positivt inställda till svenskar när det gäller att få jobb och så? Funderar på att åka över för att plugga och då kanske det kan komma att behövas ett extrajobb! Tack för en rolig blogg!=)

     
  • At 10:57, Blogger Mim said…

    bella: Joda, som svensk ar folk ganska positiva (de flesta iaf) och sa lange du pratar spraket ar det inga problem, daremot far du inte jobba om du inte har visum for det :( De flesta som aker hit och pluggar har studentvisa och far alltsa inte jobba alls (fast vissa gor det svart anda). Men kom hit for sjutton, det ar underbart!

     
  • At 12:30, Blogger corin said…

    Ah, bra bloggsmak! Roligt att höra lite om "Buffy" också...:)

     

Post a Comment

<< Home