Simply me, a Swede in LA

It's so simple to be wise. Just think of something stupid to say and then don't say it.

Thursday, November 16, 2006

So fed up!

Ok, so I came here to be an actress right? For the first time since I was 6 I'm thinking of just saying "Screw it"! I spoke to this acting coach today and she was a genuine bitch, we were just smalltalking about the business and I was asking her what's the easiest way to get an agent, she looks me up and down and goes:

"Well, first of all, you need to lose an 30-35 pounds, then we can talk!"

Are you freakin' kidding me??? That's seriously 15 kgs!!! I'd be at Kate Bosworth-level if I did that, and I'm sorry, but that is not cute!

13 Comments:

  • At 01:26, Anonymous Anonymous said…

    Keep up bara!! =)

    Hur länge har du varit i USA?

     
  • At 02:26, Anonymous Anonymous said…

    Nej men fan vad blir arg! Är de helt störda. Jag menar du är ju inte ens det minsta tjock. Det är ju inte så konstigt att kändisarna är så himla smala, man måste vara oerhört stark pyskiskt att inte bry sig om vad som sägs. Jag hoppas att du inte bryr dig om vad de säger, du är jättefin som du är. Jag bara väntar tills skönhetsidealen i Hollywood vänder och de allt för smala tjejerna uppmuntras att gå upp istället. Kramar

     
  • At 02:54, Anonymous Anonymous said…

    Hoppas den sjuka trenden vänder snart! Du som är så fin! Scarlett Johansson och Kate Winslet får ju massa roller trots att de inte är trådsmala så det där är bullshit!! :-)

     
  • At 03:00, Blogger Malou said…

    Sinnessjukt! Hur små är människorna i LA egentligen?
    Och för att reflektera vad Sandra sa: de seriösare rollerna går till dem som ser ut som vanliga människor. Dessutom är de mycket, mycket snyggare.

    Ge inte upp!

     
  • At 03:00, Anonymous Anonymous said…

    Vilket mongo! Det skulle ju inte bli nåt kvar av dig då. Jag är såå trött på den här anorektikerlooken som är modern. Det är ju inte snyggt nånstans.

     
  • At 03:02, Anonymous Anonymous said…

    Gud vad arg jag blir när jag läser det här. Det är sjukt att något sådant ska prioriteras över talang, jag tycker du ska se den kommentaren som en sporre att bygga vidare på - bevisa dem fel helt enkelt!

     
  • At 04:07, Anonymous Anonymous said…

    Hej Mim!

    Det där lät ju riktigt sjukt! Då börjar man undra, precis som du säger, är det verkligen värt allt det där för att bli skådespelare!? Förhoppningsvis vänder trenden snart, och kanske var det bara denna ytterst störda person som hade så snedvridna åsikter. Man får väl bara fortsätta leta. :) Du har begåvningen, du har attityden och du är faktiskt riktigt fin så jag tror inte det ska vara några rpoblem! Det gäller bara att hitta rätt människor. :)

    Hoppas att du har det bra annars! Det var ett tag sedan vi sågs (somras närmare bestämt...hoho).

     
  • At 09:04, Blogger Mim said…

    madicken: I'll try :) Jag har varit har i 1 ar o 2 manader ungefar!

    muym: Man forsoker ju att inte bry sig men det ar oerhort svart! Det fula ar ju att media klankar ju ner pa dem som ar supersmala men samtidigt ar det mycket svarare att fa roller om man ar normanlviktig, vadda dubbelmoral liksom!? *Kram*

    sandra: Man kan ju alltid hoppas! Scarlett ar en stor inspiration for mig :)

    malou: Manga manniskor har ar extremt sma, tittade in pa Sthlm Streetstyle och kom pa mig sjalv med att tanka att "Ja just det, det ar sa manniskor ser ut hemma" for har ar det alltid konstant viktpress och manga av mina kunder vager definitivt under 50kg (vilket for mig kanns som lite!)

    dee: Ar ocksa sa fruktansvart trott pa den har smaltrenden som tvingas pa en! Det ar ju san dubbelmoral! T. ex Nicole Richie, hon var normalviktig (tyckte jag iaf) och da klagade alla pa att hon var fet och nu ar hon rejalt underviktig och da sager alla "Men usch vad fult, hon maste ga upp i vikt!" OCH, samtidigt anr hon gick upp ett par kilo for ett tag sen skrev tidningarna: Nicole Richie pa vag mot sitt gamla jag!" och visade en bild pa henne for fyra ar sedan, och vips sa gick Nicole nerat igen...Josses liksom!

    danielle: Det ar sa jag forsoker tanka: Bevisa att de har fel! Men samtidigt, hor man att man ar fet och maste banta hela tiden sa undrar man ju om det inte ligger nat i det till slut...

    sara: Grejen ar ju att hon ar inte den forsta som sager det :( Jag jobbar med en tjej som vart i branchen i flera ar men slutade just pga vikthetsen och hon ar superliten naturligt! Fragan ar om jag kan leva utan teatern...

     
  • At 16:45, Anonymous Anonymous said…

    Åh Förlåt mig men AHHHHH!! Jag blir galet ARG! Du är jättefin ju, har en vältränad och smal kropp. Och det värsta är att det är så synd att det blir så att du börjar tvivla på om du kan fortsätta med teatern=( Jag har också teater som min passion, drömmen är ju att bli skådis men jag är för feg.. och jag beundrar dig som vågar! Stå fast vi det, snälla! Då är det en av oss som gör det iaf =)
    Ha det jättebra!

    kram /Sabine

     
  • At 22:38, Blogger Mim said…

    sabine: Haller med om att det ar fruktansvart frustrerande! Det har tagit mig manga ar att bli nojd med min kropp och nu borjar man tvivla igen :( Men jag ska forsoka kora pa anda, och det tycker jag du ska gora ocksa :) Ar ju sa underbart att agera! Kram!

     
  • At 00:44, Anonymous Anonymous said…

    That is such crap! Please, please, please don't listen to her. I have no idea of your acting skills, but you look great. I'm sure you're a good actress, and I know you know acting has very little to do with beeing nothing but skin and bones.
    Aslo, most clebs start out pretty normal and THEN loose weight. There is something seriously wrong, beeing too skinny is not pretty.

    Have a nice day!

     
  • At 12:55, Anonymous Anonymous said…

    Dom där jättesmala tjejerna ser ju bara undernärda ut!

     
  • At 20:39, Blogger Katie H said…

    Hey Swede in LA -
    I feel for you! What a bitch!
    Tänk på att det finns n¨rmare en miljon undernärda tjejer som hoppas bli skådisar, och INTE lyckas...så vikten är inte så viktig ändå. Å andra sidan så känner jag två stycken rejält duktiga acting coaches här i LA, om du vill ha deras nummer! Det är också lättare att få jobb i små indie-filmer än i reklamsnuttar nu när du börjar, om det är film du vill göra. Ta och ring om du vill - jag ska tillbaks till Colorado på Torsdag, men är i LA tills dess. Jag kan peka dig i rätt riktning till bra människor i alla fall, och ska sjalv till en acting class nu imorrn, Tisdag.
    nio-sju-noll, 903, sju fem fyra tre!
    Ha det bra, och ät en ordentlig dessert!

     

Post a Comment

<< Home