Simply me, a Swede in LA

It's so simple to be wise. Just think of something stupid to say and then don't say it.

Sunday, July 02, 2006

You want it?




I finally took the decision of selling my wonderful ZARA dress :( I love it to death but as you can see it's a bit too small over the bust (and for me, a bit big around the waist...yes, I was in extreme denial when I bought it). I bought it for $85 (630 SEK), and now I'm selling it for $55 (400 SEK) Price can be discussed :) I only used this dress once for these pictures. I's marked a Medium but definately fits more like a Small, I would say the measurements are around

Bust: 33"
Waist: 28"
Hips: 37"

It's made of a airy swiss dot cotton fabric, with 4 pockets, waist tie (so the waist measurements can be adjusted) and the cutest puff sleeves!







8 Comments:

  • At 02:30, Anonymous Anonymous said…

    Hej!
    Tänkte fråga om du vet vad Chanelläppglans kostar i USA? De här avlånga med Chanel's märke på den svarta öppnaren...

    http://img.timeinc.net/instyle/images/v2/products/december/110905_chanel_01c.jpg

     
  • At 09:23, Blogger Mim said…

    julia: De kostar ca 197 kr.

     
  • At 09:46, Anonymous Anonymous said…

    Tack! =) Då var det inte så jättemycket billigare där borta. Här går de på 235:-. Hade nämligen tänkt att syrran skulle köpa det eftersom hon är i USA nu :)

     
  • At 15:00, Blogger corinne148 & Daniel Lindell said…

    Hej HEj!

    Hoppas allt är bra med dig i den härliga värmen!

    Japp, det är den rosa jag vill ha i storlek Large.
    Så du hade tänkt kolla efter den i affären Kitson alltså?
    Jag hade mer tänkt att du bara skulle beställa den från internet shopen. Blir ju mycket enklare för dig, but that´s up to you!

    Tack igen så mycket!

    kram
    Corinne

     
  • At 15:04, Blogger corinne148 & Daniel Lindell said…

    Glömde säga....
    Jag betalar dig jättegärna $20-30 för att du fixar detta åt mig
    Du blir ju min personal shopper :-)

     
  • At 19:34, Blogger Mim said…

    corinne: Jag ringde Kitson och de har den bara online sa jag bestaller den, men da far du den ju inte forran i augusti eller nat eftersom jag aker till Sverige i overmorgon :( Jag sag att frakten till Sverige kostar ca $42 *ouch*

     
  • At 01:16, Blogger corinne148 & Daniel Lindell said…

    Hej!

    Det funkar bra för mig att vänta tills augusti. :-) Har letat efter denna tröja i över ett år, så vad är en extra månad?
    Menar du frakt kostnaden när du skickar den till mig sen? Låter lite dyrt. Men jag vet att det däremot skiljer väldigt mycket mellan olika företag och sätt att skicka på. Men jag brukar betala ca $20 i frakt när jag köper skor från ebay, och då skickar säljaren med global priority mail. Brukar ta mellan 7-14 dagar
    Tror du att du skulle kunna checka om det är billigare där?
    Låter bara lite konstigt med $40 för att skicka en tröja när skor kostar ca $20, men går det inte att fixa billigare så går det inte. :-)
    Om du vill så kan du skriva till min mail istället, lite enklare
    corinne148@hotmail.com

    let me know how it goes!

    p.s. glöm inte storlek large :-)

    kram corinne

     
  • At 17:29, Blogger Mim said…

    konsumentsombudskvinnan: Tack, va snall du ar! Jag kopte en ny (i ratt storlek) for jag alskar den sa mycket :)

     

Post a Comment

<< Home