Simply me, a Swede in LA

It's so simple to be wise. Just think of something stupid to say and then don't say it.

Friday, April 20, 2007

My husband

Just watching MTV series "Engaged and Underage" about young couples (under 22 yrs) getting ready to get married and most of the time at least one of their families is against it.

I guess I'm lucky that both my parents and H's parents were ok with us getting married at such a young age, my parents might not have been thrilled but they've always trusted me to make my own mistakes or success.
Anyway, I got a quite interesting email a couple of days ago from a girl who just started reading my blog and she wrote (in Swedish)

"While I really like your blog I think it was really stupid of you to get married to early, you can't honestly believe that you and your husband are going to last forever!"

Oh, hi? Is it.. is it your life? Oh, it's mine? I see... I get to make my own decisions? Nice one...
Trust me, everybody had an opinion when we got married and while my absolutely closest friends were supportive, a lot of people simply said "You're an idiot!"
Well guess what, I know about divorce, my parents are divorced, I know that some relationships don't last and I don't believe in living together if you can't make each other happy (no, not even for the kids) but as long as me and my husband love each other and are happy together, let us decide if our marriage is worth it or not please, cause right now, I feel that marrying H was one of the best things I ever done!

18 Comments:

  • At 11:31, Blogger Maria - FashionFame said…

    Hey there... This is the first time I read your blog and I just wanted to say that I agree with you! No one should say something like that, its your life and only yours! I think its cute that you two got married when you were young (dont know when or how old you are now) but i hope it will last a long, long time between you guys! :)Ba-bye /Maria

     
  • At 12:19, Anonymous Anonymous said…

    Hehe, go for it, du låter precis som stewie! :P pusspuss, saknar dig!!!

     
  • At 14:09, Anonymous Anonymous said…

    Vilken idiot är det som skriver så? Jag önskar att jag kunde gifta mig med den jag älskade. Just nu känns det omöjligt, då jag fick reda på en sak nyligen. Livet är rätt orättvis ibland. Jag förstår inte skillnaden mellan att skilja sig om man är sambo eller gifta. Smärtan är lika svår och det är alltid lika jobbigt. Kul att se en bild på er ihop, vilket vackert par! Hoppas att er kärlek håller ihop för evigt.

     
  • At 17:38, Anonymous Anonymous said…

    Ooooh... Han måste vara rik...?!

     
  • At 22:25, Blogger Mim said…

    marie: Hey, glad you found your way here :) Hell yeah, it's ma life, but I'm not the one to censor anyone's opinion, just respond to it ;) I'd juts turned 20 when I got married, so it's not THAT young. Take care girl!

    kicki: Hehe, undrade just om nan skulle snappa upp den subtila Stewie-ismen ;) Saknar dig mycket! Bara drygt 1 manad kvar!

    muym: Eller hur? Kunde inte halla med mer. Mejlar dig! Kram gumman!

    anonym: Nope, men omtanksam, karleksfull, snygg och underbar pa alla satt och vis! Vi har nog olika satt att se pa ett lyckat forhallande du och jag!

     
  • At 08:59, Anonymous Anonymous said…

    Åh, så söta ni är! :) det där är äta kärlek! när man tänker som du! brabra!:P

     
  • At 12:11, Anonymous Anonymous said…

    när gifte ni er?
    verkar som om den där tjejen tycker att hon inte kan gilla din blogg samtidigt som hon har andra åsikter vad det gäller giftemål än vad du har. förstår inte varför människan lägger energi på att skriva till dig överhuvudtaget... vad vill hon att du ska svara liksom:P

     
  • At 15:18, Anonymous Anonymous said…

    Men vilken människa säger så till någon hon inte känner?! Nej, var stolt över ert äktenskap och er kärlek! Vad söta ni är ihop förresten :-)

    http://wannabemama.blogg.se

     
  • At 03:08, Anonymous Anonymous said…

    Ohh jag blir så rörd när jag ser såna där handbilder, så vackert. Tänkte höra, hur är det i USA, anses det också ungt där att gifta sig som 20-åring?

     
  • At 04:53, Anonymous Anonymous said…

    naa miim... nu blev jag rörd.. tänker bara på hur jag o kicki o din mor stod o kämpade för att hålla inne tårarna... o ända varade det hela bara.. några minuter..? de hjälpte inte.. de e en helt sjuk (läs underbar) känsla on se sin kompis gifta sig.. de kan ju bara vara positivt om det känns så!
    saknar dig babe! vilken dag e de du kommer hem?

    puss

     
  • At 13:32, Blogger El said…

    You found your guy at an (some what) early age, and acted on it.

    You guys are lucky. And Happy. And in my book, that's what counts.

    Good for you!

    Btw, adoreable pics. :)

     
  • At 02:56, Anonymous Anonymous said…

    Hejsan,

    jag hittade din blogg för ett drygt år sedan, och jag tycker att det var otroligt modigt av dig att gifta dig så ung. Jag skulle aldrig kritisera ditt beslut att göra det, bara önska dig lycka till.
    Jag har också haft något drygt skrälle i min blogg som kritiserar mig. Det är en sak från kompisar, som känner till hela situationen och som känner mig, men en helt annan från någon som inte vet något om mig/dig än vad man skrivit. Dessutom är denna jäkeln anonym. Fegis.
    Anyway, jag önskar er all lycka i världen.
    /Alexandra

     
  • At 20:14, Blogger Mim said…

    mathilda: Tack sa mycket gumman!

    lovisa: Eller hur?! Alla far garna saga sin mening, men man kan ju gora det pa olika satt :) Vi gifte oss strax efter att jag fyllde 20.

    evelina: Tack tjejen!

    sandra: Jo, det anses ganska ungt, iaf om man inte ar djupt religios, men folk verkar anda acceptera det lattare har pa nat satt.

    vicki: Kommer ihag att jag horde snyftningarna bakom mig :) Saknar dig jattmycket! Landar den 3:e juni :)

    ellen: Thanks babe, it really means a lot :)

    alexandra: Visst ar det irriterande? Det ar val latt att vara oforskamd nar man kan gomma sig bakom en dator, dalig uppfostran kallas sant :) Tack sa mycket forresten!

     
  • At 15:16, Anonymous Anonymous said…

    Även jag har fått min beskärda del av missunnsamma och mindre trevliga inlägg. Blev i ett fall anklagad för att vara homofob av en rabiat individ som skrev inlägg med olika signaturer. I ett annat fall fick jag höra att jag skulle skämmas för att jag bor i en viss stadsdel.

    Det är så ynkligt av dessa personer som skriver anonyma påhopp utan att ha den minsta aning om vem man egentligen är. De måste leva ett rätt innehållslöst liv annars skulle de ju inte ödsla sin tid på att skriva hatfyllda inlägg som osar av avundsjuka.

    Jag önskar dig och din man ett långt och härligt äktenskap tillsammans. Ni är båda gorgeous!

     
  • At 14:01, Anonymous Anonymous said…

    Vad knäppt! Man kan väl inte gå hela livet och tänka på allt som kan gå dåligt! Mina föräldrar har varit ihop sen min mamma var 18 och är fortfarande lyckliga ihop! :-) All lycka till er!

     
  • At 02:34, Anonymous Anonymous said…

    men...ni SER INTE UT att passa så bra ihop. kanske gör det med era personligheter men vafan. han var INTE snygg.

     
  • At 04:06, Anonymous Anonymous said…

    min mamma förlovade sig med min papap när hon var 17 (de blev ihop vid 16) och han 21. De är fortfarande tillsammans 23 år senare! Klart det håller! Åldern spelar ingen roll!

     
  • At 23:58, Anonymous Bridal Gowns said…

    Whether wedding dress, make-up artist, wedding bands or wedding hairstyle - right by Spittelmart this palace stands for brides.

     

Post a Comment

<< Home