Simply me, a Swede in LA

It's so simple to be wise. Just think of something stupid to say and then don't say it.

Saturday, April 22, 2006

To cut or not to cut?



Hollywood hair is going short and I love it! For the first time since I was 10 yrs old I'm thinking about cutting my hair short, right now it looks like Anna Kournikovas (above), same color length and curly. I love having long hair, but seeing Ashley, Nicole and Jessica, aah it looks so cute, maybe I could do a take on an early Marilyn (above black/white)! My husband says he would prefer it like this, which only means I would cut my bangs (which I wanna do anyway), variations on the long hair would be like this and this. Sooo, the big question is: Keep it long or crop it off?

Help please!

31 Comments:

  • At 00:42, Anonymous Anonymous said…

    Jag förstår att det är ett svårt beslut! Jag tycker det är jättefint med lite längre pager men samtidigt så tar det ju lite tid för ett hår att växa ut... Men mitt råd är, våga klipp ;)

     
  • At 00:48, Blogger Mim said…

    emmisen: Ja, det ar sa svart! Men samtidigt har jag ju haft "lang blont har" sa lange, det ar ju nastan dags for en forandring...

     
  • At 00:57, Anonymous Anonymous said…

    Ja om du har så fint blont hår är det så snyggt med page a la Jessica Simpson, jag är sugen på dte med, men då vill jag vara lika blond...;)
    Så klipp!

     
  • At 00:59, Anonymous Anonymous said…

    Helt klart kort! En kort fin "page"-frisyr (tänk Nicole( är hett som bara den! Tummen upp!

     
  • At 01:09, Anonymous Anonymous said…

    har du läsare engelsktalande läsare? skriv på sv annars, blir så konstigt annars.

    hejhej!

     
  • At 01:15, Anonymous Anonymous said…

    Jag säger kort, håller med Hot spot, page...såååå snyggt:)

     
  • At 01:20, Anonymous Anonymous said…

    Jag tycker "you must come out of your safe shell" och våga klippa kort, det har jag också gjort för 2 år sedan and still love it!!! Det känns så fräscht och tror eller ej alla kläder sitter så mycket snyggare då (ej undangömda under allt hår)...

     
  • At 01:24, Anonymous Anonymous said…

    Oj! Jag personligen tycker att det inte finns något snyggare än kort just nu. Alla kändisar har tagit av sina extensions nu ju. Jag tycker att du ska klippa, alltid kul med förändringar. Hår växer! Once you go short, you never go back!

     
  • At 01:42, Anonymous Anonymous said…

    Jag är så nöjd med mitt nya, korta hår så jag är nog inte objektiv... Men ja, KLIPP DET! :D

     
  • At 01:46, Anonymous Anonymous said…

    Jag tycker du ska behålla det, om du har lockigt långt hår så är jag riktigt avundsjuk!!!

     
  • At 02:02, Anonymous Anonymous said…

    Jag tycker du ska behålla det.... jag vet hur nice det är att klippa sig kort och sådär, jag gjorde det och ångrade mig en vecka senare och nu håller jag på och sparar ut det..... det är snyggt med page och så men jag vet hur lätt man ångrar sig!

    Söt blogg förresten!

     
  • At 02:13, Anonymous Anonymous said…

    Oj. jag vet faktiskt inte. Själv har jag för tilfället långt hår och vill ha det så ett tag men kort hår kan definitivt vara snyggt. Så testa, hår växer ändå ut och det blir nog fint :)

     
  • At 02:17, Anonymous Anonymous said…

    Vet du att du passar i kort hår så klipp! Det är så snyggt. Hade jag passat i det hade jag verkligen gjort det!

     
  • At 02:24, Anonymous Anonymous said…

    Jag hade håret i Marilyn-längd innan det blev mode, och det är defentivt min favvo-längd på håret. Det är både kvinnligt, inte för kort och det är absolut bättre än extensions. Det är otroligt snyggt på alla, abra man hittar rätt cut. Så cropp it off joney;-) Det växer ju ut igen sen! Lycka till!

     
  • At 03:14, Anonymous Anonymous said…

    Jag skulle inte ha klippt av det om jag satt i din sits. Visst, det är jättefint, men det tar ju jättelång tid innan du får tillbaka längden. Jag hade kort hår när jag var mindre och jag har inte fått ut det till längre än axlarna än. Gör en Mischa - Det är också väldigt fint!

     
  • At 03:14, Anonymous Anonymous said…

    You only liva once. Jag tycker att du ska klippa! Sen växer det ju ut!

     
  • At 03:17, Anonymous Anonymous said…

    Ja, våga klippa det! Tycker du ska klippa lite längre page med lite snedlugg. Som Jessica. Skitsnyggt tror jag :-)
    Om du inte vill klippa så kort var Lindsays frisyr fin.
    Lycka till i ditt beslut!

     
  • At 03:20, Anonymous Anonymous said…

    Jadu, klipp det! Det känns ju rätt att klippa det nu inför sommaren - om du ångrar dig så växer det ju ut någelunda till hösten ; )

    Det vore ju lättare att avgöra om man fick se en bild på dig med ditt hår, för att avgöra hur ansiktesformen skulle passa med kort osv. : )

     
  • At 03:37, Anonymous Anonymous said…

    Jag vet inte om jag tycker att du ska klippa av det. på sommaren kan du göra så många fina somriga frisyrer om du behåller ditt långa hår. Med kort kan du typ inte göra någonting. det är fint med långt hår till alla söta sommarklänningar. Jag har klippt av mitt hår så många gånger, men har alltid ångrat mig efter en vecka. du blir säkert jättefin hur du än gör! =)

     
  • At 04:22, Blogger Utopia said…

    Eftersom du säger dig ha ungefär samma tjocklek på håret som Jessica har så tror jag det kan bli jättesnyggt. Man kan göra mycket med det, så jag tycker helt klart du ska satsa på att klippa dig.

     
  • At 04:29, Anonymous Anonymous said…

    Om du passar i det tycker jag du ska klippa dig! Alltid skönare med kort hår på sommaren som torkar fortare efter ett bad :) Själv klippte jag kort för ett tag sedan, men eftersom jag måste använda plattång varje dag för att få det snyggt blev det lite jobbigt i längden, så nu sparar jag till långt igen, även om jag tycker kort är supersnyggt!

     
  • At 04:40, Anonymous Anonymous said…

    Våga klippt kort om du tror att du passar i det!! Usch vad svårt...men det skulle nog vara riktigt fint om det blev som Marilyn på bilden!

     
  • At 05:46, Anonymous Anonymous said…

    Nej klipp inte av dig håret. kort hår är inte på långa vägar så fint som långt, det gäller de flesta! :)

     
  • At 06:47, Blogger therese edberg said…

    hm...svårt när ja inte sett ditt ansikte... men om du e sugen på o kapa det så go for it! annars e ju luggen ett bra alternativ om du e lite osäker.

     
  • At 07:08, Anonymous Anonymous said…

    Jag har sjalv bokat tid hos frisoren for kort en kortklippning. Klart det ska bli kort!

     
  • At 08:36, Blogger Mim said…

    Tack sa jattemycket allihop, for era rad! Fasen assa, det blir kanske kort anda...har vaxer ju som sagt ut igen :)

     
  • At 08:37, Blogger Mim said…

    anonym: Ja, jag har engelsktalande lasare, annars hade jag latt skrivit pa svenska :)

     
  • At 09:20, Anonymous Anonymous said…

    Du måste tala om hur det blir eller kanske t.o.m överraska oss med ett foto på resultatet + förebild. Om det blir nån klippning då =)

     
  • At 09:44, Blogger Mim said…

    makeupyourmind: Aterkommer absolut med resultatet!

     
  • At 11:11, Anonymous Anonymous said…

    Jag tycker också att dom nya, snygga korta frisyrerna är helt underbara...! Jag är själv lite inne på det, men är för feg. Jag tycker absolut att du ska klippa!!! Är så himla sugen själv...

     
  • At 21:18, Anonymous Anonymous said…

    Klipp! Jag har själv precis kapat av 20 cm och är sååååå nöjd! Lugg tycker jag oxå att du ska ha!

    Lycka till!

    Mvh Sophie♥
    www.sophisticatedsophie.se

     

Post a Comment

<< Home