Simply me, a Swede in LA

It's so simple to be wise. Just think of something stupid to say and then don't say it.

Saturday, April 29, 2006

Finally here!

Now that I'm here, it WAS worth all the work, but it cost a lot of money.... It's pretty easy to get a job here and Swedes has a reputation of being hardworking and on time :)
I work in a clothing store, Happy Six (that I have a link to), and it's a lot of fun especially when we buy new things for the store and you get to see all the stuff that aren't actually out on the market yet and my sister-in-law is a designer so going to fashionshows and expos are common too :)

6 Comments:

  • At 13:13, Anonymous Anonymous said…

    Du verkar ha ett grymt soft liv! Min dröm är också att bo i LA..:)

     
  • At 15:51, Blogger corinne148 & Daniel Lindell said…

    Hej Mimi!

    Sorry för mitt sena svar! Hela mitt hus bestämde sig för att skaffa nytt internet och då bara lämnade de oss utan i flera veckor. Horrible!
    Så hur mås det? Allt bra i det soliga Cali?
    Älskar att du har skaffat dig en egen blogg. Så himla roligt att läsa. Gillar verkligen alla dina åsikter.
    Måste säga att jag är otroligt avundsjuk på ditt jobb! Mitt drömjobb är att öppna en egen kläd butik. Söta grejer ni säljer.
    Så vad händer med klippningen? Måste vara ett väldigt tufft beslut. Själv är jag också långhårig och älskar det. Men ibland blir man ju väldigt sugen på att göra en total makeover! :-)
    När jag var i LA så var jag och min syrra inne på några perukmakerier som gör riktigt proffsiga peruker med äkta hår. Testa att gå till nån sån och prova lite kort håriga peruker. It´s free!
    Så du fyller 21 snart? Stor fest?Gud vad jag känner mig gammal nu! Hahah! Fyller ju 23 själv 12 juli.Men det viktigaste är väl att man känner sig ung inuti.
    Gud va jag babblar på, sorry! :-)
    Talk to you later! Gorgeous dresses by the way.

    Take care
    Corinne

     
  • At 22:41, Blogger Mim said…

    corinne: Det ar lungt, jag undrade lite vart du tog vagen bara. Abstinens pa nat satt? Har ar allt bara, det blir varmare for varje dag!

    Ang. klippningen sa har jag fortfarande inte helt bestamt mig, alskar ju som du sager att vara langharig men samtidigt sa har jag haft langt har sa lange sa det kanns som om man vill ha en liten make-over infor sommaren :) Bra tips med perukmakaren!

    Ja, nu ar det snart 21-ars fest! Tror mig aven ha hittat den perfekta klanningen (den puder-rosa MJ-drommen!) som med peep-toes och snygga accessoirer blir en hit (hoppas jag!)

    Kramen!

     
  • At 12:52, Anonymous Anonymous said…

    Hej hej! Oj hjälp vad många fina klänningar du har! *avis* Jättekul att läsa lite mer om dig och hur du hamnade i USA. Du nämnde nån gång att jag kanske kunde få skicka bud med mig när du ska hem... Du får gärna mejla mig på utsidan@hotmail.com
    Kram!

     
  • At 12:12, Blogger therese edberg said…

    de lät som ett bra jobb=)

     
  • At 08:01, Anonymous Anonymous said…

    åh, du lever nästan en av mina drömmar. tar studenten i år och vill flytta/resa iväg och jobba sen. är dock rädd att det ska vara svårt att få jobb osv, vi får se om jag vågar ;)

     

Post a Comment

<< Home